Vi skaber

resultater

13.11.23

Hvad afslører dit affald om dig?

"Vi kigger lige en ekstra gang i genbrugsspanden derhjemme nu."

2.g på htx i Haderslev med faget Kommunikation og It A er for tiden i gang med et spændende forløb om segmentering, målgrupper og moderne arkæologi, hvor de ud fra affald skal målgruppebestemme en forbrugergruppe. Denne gruppe skal så beskrives i en persona og anvendes som modtager for kommunikation/markedsføring af et produkt, eleverne ”opfinder” til forbrugeren.

Eleverne er meget engagerede og benytter sig af forskellige IT-værktøjer til at kategorisere forbrugsmønstre, opsætte realistiske budgetter og behovsanalysere deres tildelte gruppe. Nu skal de i gang med at designe et produkt til deres forbruger ud fra det mønster, de har fundet i skraldesækkene.

”Det er en megasjov opgave, siger eleverne, netop fordi man selv skal udlede en masse om en person ud fra noget, man normalt bare tænker ikke betyder noget. Det er meget sjovere end at få en opgave, der skal løses ud fra en given case. Vi er nødt til at arbejde sammen om opgaven, fordi vi hver især har nogle ting, vi er gode til, og vi vidste for eksempel ikke, at man kunne få så meget ud af affald før det her forløb. Vi kigger lige en ekstra gang i genbrugsspanden derhjemme nu.